صندلی داغ وبلاگی

با سلام، حتماً از خودتون می پرسید این صندلی چیه که اینجا، جا خوش کرده؟

خوب من هم جواب میدم که این صندلی داغ وبلاگی ما خواهد بود. چطور؟ خوب بذارید براتون توضیح بدم.

حتماً تا حالا بازی های وبلاگی زیادی انجام دادید یا اینکه دیدید؟ این هم نظیر اون بازی ها خواهد بود با این تفاوت که بیشتر برای کسب برخی اطلاعات و استفاده از تجربیات ارزشمند دوستان شرکت کننده در مصاحبه است. البته مسلماً در جاهایی هم از طنز استفاده خواهد شد.

من چون خودم در وردپرس تازه وارد هستم (البته قبلاً در جاهایی دیگر مثل بلاگر و برخی وبلاگستان های وطنی فعالیت می کردم!) می خوام برای ترویج این کار یا به عبارتی بازی از دوستان عزیز و معروفم نظیر آقا مجید و آقا امین و آقا احسان و دیگر دوستانی که الان نمیشه تمامی نام هاشون رو ببرم (با عرض پوزش به دلیل کمتر شدن حجم پست!) و یا هر کس از دوستانی که این مطلب رو می بینه،  در خواست می کنم که با دادن نظراتشون در این باره و لینک کردن یا نقل قول این مطلب در وبلاگ خودشون، به من و به عبارتی به خودشون و همه کمک کنند. طرز انجام این کار (بازی) هم مثل تمامی بازی های وبلاگی دیگه به این صورته که برای شروع خودم چند نفر از دوستان رو دعوت به انجام بازی می کنم و اونها هم همچنین این کار رو انجام میدن و الخ (الی آخر). امیدوارم که نتایج سود باری برای همه مون داشته باشه.

البته چون سوالات زیادی به ذهن من تنهایی نرسید، تا چند روز صبر می کنیم تا تمام دوستان با دادن نظراتشون به سوالات اضافه کنند و یا هنگام انجام بازی مطابق میل خودشون سوالات رو ویرایش، اضافه و یا حذف بکنند.

برای شروع خودم تعدادی سوال می پرسم:

  • اولین بار کی با رایانه آشنا شدید و باهاش شروع به کار کردید؟
  • در اوایل با رایانه چیکار می کردید؟
  • از چه مدت بعد از آشناییتون وارد اینترنت شدید؟
  • اولین سایت و وبلاگی رو که بهش مراجعه کردید چی بود؟
  • بعد از چه مدت وبگردی در این محیط به فکر زدن وبلاگ افتادید و اولین وبلاگی که زدید چی بود؟ در مورد چی بود؟
  • اگر کسی بخواد وبلاگ بزنه بهش چه پیشنهادات و نصایحی می کنید؟
  • یه تازه وارد باید چیکار کنه تا آمار بازدیدش بالا بره؟
  • در روز چند ساعت در اینترنت هستید؟ چیکار می کنید؟
  • فکر کنید چهار شرکت بزرگ گوگل، مایکروسافت، یاهو و اپل به شما پیشنهاد انجام کاری با حقوق یکسان شدند، کدوم شرکت رو انتخا می کنید؟ چرا؟
  • چند ساعت در شبانه روز می خوابید؟ کار می کنید؟ با رایانه کار می کنید؟
  • با رایانه چیکار می کنید؟
  • تفریحتون چیه؟ چه کاری شما رو شاداب می کنه و اخلاقتون رو به جا می کنه؟
  • فکر کنید بیل گیتس زنگ زده خونتون، و حالا که اولین ویندوز رو ساختن، از شما می خواد براش یه اسم بذارید، چه اسمی میذارید؟ (یعنی اسمش ویندوز نیست ها!)
  • در جنگ بین یاهو، گوگل و مایکروسافت دوست دارید کدوم پیروز بشه؟ فکر می کنید کدوم پیروز بشه؟
  • کدوم رو ترجیح میدی؟ آبگوشت – قرمه سبزی – کباب – هیچ کدوم (نام ببرید)
  • کدوم ورزش رو دوست داری و یا انجام می دی؟
  • چند کلمه می گم بدون فکر کردن هر چی به ذهنت میرسه در موردش بگو: موس – کیبورد – ویندوز – لینوکس – تابستون – موسیقی – گل کوچیک – نیرنگ – وبلاگ دعوت کننده
  • در آخر هم: هر چه می خواهد دل تنگت بگو…

البته الان وبلاگی رو دعوت نمی کنم برای بازی، چون منتظر نظرات سازنده تون هستم، لطفاً این لینک رو به دوستانتون هم معرفی کنید تا در کنار هم سرگرمی به درد بخوری داشته باشیم…

7 پاسخ به “صندلی داغ وبلاگی

  1. سلام

    فکر خیلی خوبی هست ، اما ای کاش براش یه آرم طراحی کنی که بشه توی Sidebar بذاریم ، اینطوری خیلی بهتر هست ، می تونی از عکس همین صندلی هم استفاده کنی .

    راستی ، معمولاً وبلاگی ها دوست دارن خودشون رو معرفی کنند ! اینجا جای اون سئوال ها خالیه !!

    وقتی پرسیدی : کدوم ورزش رو دوست داری و یا انجام می دی؟

    می تونی در مورد عشق و عاشقیاشون هم بپرسی ! (منظورم اینه که همه سئوال ها تخصصی نباشه !)

    برای اون مطلب هم اصلاً قابلت رو نداشت .
    – – – – – – – – – – – – – – =
    ممنون مجید جان از اینکه نظرت رو دادی..
    سوالات مربوط به معرفی وبلاگ رو هم اضافه می کنم، اما در مورد عشق و عاشقی شاید بعضی ها نخوان حرفی بزنن… و یا بپرسن…
    این رو میذاریم جزو سوالاتی که جواب دادن بهش و یا پرسیدنش اختیاریه! (البته تمامی سوالات اختیاریه!)
    در مورد ساختن لوگو هم خوب، من الان فتوشاپ نصب ندارم و گیمپ هم به هم ریخته… فعلاً نمی تونم کاری کنم… اگر کسی از دوستان زحمت این کار رو بکشند ممنون میشم.
    مصطفی

  2. مصطفی جان
    ایده شما بسیار عالیست اما باید بگویم که نتیجه مثبت و دلخواه شما را در بر نخواهد داشت
    الان همون برنامه فیس آف هست که تقریبا به کار شما شبیه هست و باید این نکته رو در نظر گرفت که بلاگهای بسیار معروف با سابقه بالای یک سال اگر چنین ایده ایی داشته باشند نتیجه خواهد داشت فعلا واسه ما زود است
    مرسی
    – – – – – – – – =
    ممنون، فعلاً که منتظرم! تا بعد…
    مصطفی

  3. میخوای کار face off رو بکنی دیگه ؟!
    – – – – – – =
    نه دقیقاْ… البته این هم فکر خوبیه!
    اما در اصل می خوام شیوه ی همون صندلی داغ توی تلویزیون رو پیش ببرم و بعد همه رو توی یه وبلاگ ذخیره کنیم تا تمامی افراد استفاده کنند!
    با تشکر
    مصطفی

  4. متنی رو که می خوای جواب بدی ، به صورت Bold بنویس که مشخص بشه ! من نگه می کنم ، می بینم امضای تو پائینش هست ، سایت یه بنده خدا دیگه !!!

    – – – – =
    مجید جان اگر بیشتر دقت کنی می بینی که بوسیله یه خط جدا کردم!
    البته الان دیگه پاسخ خودم رو بوسیله نقل قول جدا می کنم
    با تشکر
    مصطغی

  5. بازتاب: .: شهر اطلاعات:. » Blog Archive » صندلی داغ وبلاگی

  6. بازتاب: کنجکاو نوشت » Blog Archive » صندلی داغ وبلاگی

پاسخی بگذارید

